Klasy przedmaturalne (I, II i III)
Etap I:
Klasy maturalne
Etap I:
Uzupełnienie:
W przypadku chemii organicznej będą uznawane wyłącznie nazwy zgodne z najnowszymi zaleceniami IUPAC. Do uznania nauczyciela i ucznia Komitet pozostawia decyzje, z jakiej literatury najlepiej korzystać.
Etap I:
- Podstawa programowa – II etap edukacyjny (szkoła podstawowa).
- Nomenklatura związków nieorganicznych.
- Budowa ogniwa i jego schemat. SEM. Ogniwa o znaczeniu historycznym. Elektroliza. Prawo Faradaya. Równanie Nernsta. Ogniwa redoks.
- Wymagania z etapu I.
-
Podstawa programowa – III etap edukacyjny:
Punkt I, II, III, IX wymagań szczegółowych (zakres rozszerzony):
- I. Atomy, cząsteczki i stechiometria chemiczna.
- II. Budowa atomu a układ okresowy pierwiastków.
- III. Wiązania chemiczne. Oddziaływania międzycząsteczkowe.
- IX. Elektrochemia. Ogniwa i elektroliza.
- Wymagania z etapu I i II.
- Podstawa programowa – II etap edukacyjny.
-
Podstawa programowa – III etap edukacyjny:
Punkt I, II, III, VII, VIII, IX wymagań szczegółowych (zakres rozszerzony):
- I. Atomy, cząsteczki i stechiometria chemiczna.
- II. Budowa atomu a układ okresowy pierwiastków.
- III. Wiązania chemiczne. Oddziaływania międzycząsteczkowe.
- VII. Systematyka związków nieorganicznych.
- VIII. Reakcje utleniania i redukcji.
- IX. Elektrochemia. Ogniwa i elektroliza.
Klasy maturalne
Etap I:
- Podstawa programowa przedmiotu chemia – II etap edukacyjny;
-
Podstawa programowa – III etap edukacyjny – zakres rozszerzony:
Punkty I-IX podstawy programowej - Budowa ogniwa i jego schemat. SEM. Ogniwa o znaczeniu historycznym. Elektroliza. Prawo Faradaya. Równanie Nernsta. Ogniwa redoks.
- Zakres materiału obowiązujący do etapu I oraz:
- Podstawa programowa – III etap edukacyjny – zakres rozszerzony: punkty X-XI wymagań szczegółowych
- Całość podstawy programowej z chemii - zakres rozszerzony.
Uzupełnienie:
W przypadku chemii organicznej będą uznawane wyłącznie nazwy zgodne z najnowszymi zaleceniami IUPAC. Do uznania nauczyciela i ucznia Komitet pozostawia decyzje, z jakiej literatury najlepiej korzystać.