This contrasts two very different ways of solving the same simulation:
- Find the equations of motion using Newton's equations of motion.
The blue pendulum on the right does this, it is the same simulation as the
ideal pendulum; see that page for the math.
- Calculate the reaction forces needed at each moment to maintain the
pivot point at the same location. The red pendulum on the left does this.
The reaction forces are visible as the dashed green lines.
The "classic" blue pendulum is the theoretically correct solution. So it is a good
check that the reaction force pendulum is working correctly.
The pendulum is regarded as a rigid body consisting of a uniform disk at end of a
massless rigid arm. We find the reaction forces by solving a matrix equation, following
the steps shown on the rigid body contact forces page.
The math used here is the same as that used by the
2D Rigid Body Physics Engine. But this simulation
is "hard-coded" for this particular setup. In contrast, the physics engine is far more
capable: it is designed to work on any group of rigid bodies, connected by joints,
springs, ropes, or rods, handling any forces applied to the bodies, as well as
collisions.
The point of this simulation is to show a simpler example of the math involved in
finding contact forces. This is an example of finding contact forces without
writing a highly general (and complex) physics engine.
To match the motion of the two simulations, the length of the rods are slightly
different. This is necessary because the reaction force pendulum models the pendulum as
a rigid disc with mass distributed evenly, whereas the classic ideal pendulum models
the pendulum as a point mass at the end of a massless rod. See the
ReactionPendulumApp documentation
for how the equivalent lengths are calculated.
Jednostki miary
Symulacje myPhysicsLab nie mają określonych jednostek miary, takich jak
metry, kilogramy, sekundy. Jednostki są bezwymiarowe, mogą być
interpretowane, jak chcesz, ale muszą być spójne w
symulacji.
Na przykład, jeśli traktujemy jednostkę odległości jako jeden metr i jednostkę czasu
jako jedną sekundę, to jednostka prędkości musi wynosić jeden metr/sekundę.
Dostosuj i udostępnij
Istnieje kilka sposobów na odtworzenie określonej konfiguracji eksperymentalnej. Najłatwiej jest kliknąć przycisk „udostępnij”.
- Zmodyfikuj symulację, zmieniając parametry, takie jak grawitacja, tłumienie
oraz przeciągając obiekty za pomocą myszy.
- Kliknij przycisk „udostępnij”. Skopiuj adres URL z okna dialogowego.
- Udostępnij adres URL lub zapisz go w pliku tekstowym do późniejszego wykorzystania.
Gdy odbiorca kliknie adres URL, EasyScript osadzony w tym adresie
powieli warunki, które zostały ustawione.
Zobacz
Dostosowywanie symulacji myPhysicsLab (en) jak dodatkowo programować symulacje z bezpośrednim wykorzystaniem JavaScript lub EasyScript.
Opublikowano po raz pierwszy w listopadzie 2016 roku.