Materiały pomocnicze do symulacji The Physics Aviary Wieża Zrzutów
Korzystając z tego programu, można przyjrzeć się, jak różne czynniki wpływają na szybkość, z jaką obiekty spadają w polu grawitacyjnym z uwzględnieniem lub nie, oporu powietrza. Można regulować gęstość powietrza, wielkość obiektu, masę obiektu i natężenie pola grawitacyjnego. Uczniowie mogą analizować wykresy droga-czas, prędkość-czas i przyspieszenie-czas oraz diagram sił.
Autor Frank McCulley (tłumaczenie Edukator.pl). Źródło http://www.thephysicsaviary.com/
W szablonie strony wykorzystano kod html/css: phydemo.app.
Szkoła średnia
Po kliknięciu na stronie wstępnej przycisku Zacznij, pojawia się ekran początkowy z losowo ustalonymi parametrami. Możemy je zmienić za pomocą strzałek z prawej lub od razu przejść do wykonania próby, klikając piłkę. Na górze po lewej wyświetlany jest czas, jaki upłynął od momentu puszczenia piłki (odliczanie czasu zatrzymuje się w momencie zetknięcia piłki z ziemią).
Po kliknięciu piłki możemy obserwować jej ruch, zsynchronizowany z wykresem i diagramem sił. W trakcie ruchu i gdy piłka spadnie możliwość zmiany parametrów jest zablokowana. Pojawia się napis Surowe dane, po kliknięciu którego otwiera się okno z zapisanymi danymi, dotyczącymi tej próby.
Klikając napis Surowe dane, uzyskujemy dostęp do danych, dotyczących tej próby.
W każdym momencie, klikając tytuł osi y, możemy zmieniać rodzaj wyświetlanych wykresów, przyglądając się kolejno zależnościom prędkości od czasu, przyspieszenia od czasu i drogi od czasu.
Wskazówki dotyczące wszystkich symulacji zawarte są w informacjach ogólnych.
Więcej porad dotyczących korzystania z symulacji z uczniami można znaleźć na stronach PhET w sekcji Wskazówki dotyczące korzystania z PhET.