Własności deltoidu


Scenariusz konstrukcji sketchometry.



Link bezpośredni (.html) Pobierz (plik .sketcho)





Interaktywny plik html wygenerowany przez Sketchometry, dotyczący deltoidu.

Zagadnienia

  • Deltoid
  • Przekątne
  • Oś symetrii

Opis

Materiały dotyczące konstruowania deltoidu i jego przekątnych za pomocą narzędzia Sketchometry (Center for Mobile Learning with Digital Technology, University of Bayreuth).
Koncepcja modułów nauczania sketchometry - podzielonych na fazy konstruowania, badania, odręcznej dokumentacji, dyskusji i prezentacji - ma na celu promowanie samodzielnej pracy i uczenia się opartego na dociekaniu. Uczniowie otrzymują papierowy arkusz roboczy z zadaniami i poleceniami dostosowanymi do ich poziomu i używają tabletu lub smartfona jako elektronicznego szkicownika. Swoje obserwacje, odkrycia i założenia zapisują odręcznie w arkuszu wyników lub w zeszycie. Więcej informacji tu (en).
Poniższe materiały mają za zadanie jedynie ułatwić nauczycielowi przygotowanie zróżnicowanych scenariuszy zajęć, zgodnych z tą koncepcją, dostosowanych do poziomu klasy czy indywidualnego ucznia lub ułatwić wykorzystanie gotowych kostrukcji podczas wykładu i nie powinny być traktowane jako instrukcja dla ucznia.

W opracowaniu niniejszego poradnika wykorzystano materiały zawarte na stronie źródłowej sketchometry.

W szablonie strony wykorzystano kod html/css: phydemo.app.

Poziom

Szkoła podstawowa, szkoła średnia

Wymagania wstępne i przykładowe cele nauczania

  • Uczniowie znają pojęcia czworokąta i jego przekątnych.
  • Uczniowie znają pojęcie osi symetrii.
  • Uczniowie, korzystając z narzędzi pomiarowych sketchometry formułują wnioski dotyczące własności deltoidu.

Przykładowe materiały teoretyczne

Uczniowie powinni wiedzieć

sketchometry_gesture-point sketchometry_gesture-line sketchometry_gesture-reflection-point sketchometry_gesture-polygon-points sketchometry_tool-board-properties
  • jak zaznaczyć punkt
  • jak narysować prostą
  • jak dokonać symetrii osiowej punktu
  • jak narysować czworokąt o danych wierzchołkach
  • jak włączyć linie siatki (Właściwościsketchometry_tool-board-properties1.pngTablicasketchometry1

Arkusz roboczy

Konstrukcja

  • Zaznacz dwa punkty A i B. Narysuj prostą przechodzącą przez te punkty.
  • Wybierz dowolny punkt C poza tą prostą i odbij go względem niej (symetria osiowa).
  • Połącz punkty tak, żeby uzyskać czworokąt.

Badanie

  • Odkrywaj własności tego szczególnego czworokąta! Obserwuj jego boki, kąty, przekątne.
    Podpowiedź: Wykorzystaj linie siatki i narzędzia pomiarowe.
  • Zapisz swoje obserwacje i wyniki (wraz ze szkicami) w dzienniku badań.
  • Czy ten czworokąt może być czasami równoległobokiem, prostokątem, rombem, lub kwadratem?
  • Spróbuj udowodnić swoje przypuszczenia w dzienniku badań.

Dodatkowe informacje

Wskazówki dotyczące wszystkich symulacji zawarte są w Informacje ogólne, a poradnik dotyczący korzystania ze Sketchometry w Instrukcje - linki na górze strony.